Aangepaste levertijden tijdens Feestdagen

Afgelopen weken was er een kleine noodkreet te horen op de radio: webwinkels waarschuwden om op tijd te zijn met bestellen vanwege grote verwachte drukte tijdens de Feestdagen.

Black Friday en Cyber Monday staan bekend om het grote aantal bestellingen, maar ook tijdens de Kerst kan het hard gaan met de online aankopen. Cadeautjes voor onder de kerstboom of nog even een leuke outfit voor Kerstavond of een nieuwjaarsfeest op het laatste moment: consumenten verwachten dat webwinkels op tijd leveren. Voor bezorgers en webwinkels vormen deze pieken een uitdaging. Jaarlijks wordt er in December namelijk een flink aantal pakketjes later (en soms zelfs te laat) bezorgd.

Voor webwinkels en postbedrijven gaat de toegenomen drukte doorgaans gelijk op met mooie omzetten, maar ook met een toename in het aantal klachten vanwege (te) late levering. Ook voor medewerkers in de magazijn van bijvoorbeeld PostNL is het aanpoten, zoals blijkt uit dit interview van radio 1.

Bij deze sluiten wij ons aan bij de oproep van de webwinkels: bestel op tijd, want dat voorkomt een hoop frustratie.

Gepubliceerd op: 7 december 2019